Home Apple hírek Az Apple megint csak majdnem a világ legértékesebb márkája

Az Apple megint csak majdnem a világ legértékesebb márkája

Az Amazon happolta el a cupertinóiak elől a címet, akiknek így ötödik éve nem sikerül a gazdasági tápláléklánc csúcsára törni.

A BrandZ nevű oldal egy igen kiterjedt adatbázissal rendelkezik, melynek köszönhetően elképesztő részletességgel elemezik a világ legnagyobb vállalatainak gazdasági teljesítményeit, beleértve az elkészült és még futó projektjeiket, ezzel pedig képesek felmérni azok piaci értékét. Itt tehát nem a tőzsdei árfolyamok alapján kalkulált konkrét értékről van szó, hanem arról, mennyit ér maga a márkanév. A tőzsdei számítás szerint ugyanis az Apple már jó ideje az élen áll, sőt rekordot rekordra halmoz, de brand-érték tekintetében az aktuális kimutatás alapján még az átalakuló élmezőnyben sem sikerült az almás vállalatnak megcsípni az első helyet..

Az Apple öt éve hajszolja “a világ legértékesebb márkaneve” címet, a bajnoki övet azonban ezúttal sem sikerült megszerezni, azt ugyanis elhappolta előlük az Amazon. Ez valószínűleg egy darabig nem változik, hiszen a koronavírus jóvoltából a házhozszállításra való igény jelentősen megnövekedett, ami az Amazon malmára hajtja a vizet, míg a kisebb bérek és a munkahelyi elbocsátások miatt az embereknek kevésbé lesz pénze olyan borsos áron kínált termékekre, amilyeneket az Apple forgalmaz.

1

A dobogó további részein szintén mentek a csatározások, a Microsoftnak pedig sikerült a bronzérmes pozíciót megszerezni, mellyel a Google-t előzte meg. A siker itt is a vészhelyzeti intézkedésekben keresendő, hiszen az egyre kiterjedtebb felhőtechnológiára építő céges szolgáltatások, az Office 365 és a Microsoft Teams hatalmas segítség azoknak, aki minél zökkenőmentesebben szeretnék átvészelni a járvány diktálta megszorításokat.

A Visa ugyan már jócskán leszorult a dobogóról, még sincs oka szomorkodni, mivel így is tisztes előnyre tett szert legnagyobb riválisával, a Mastercarddal szemben, aminek a tizedik helyet sikerült elcsípnie. Az első tízbe egyébként két kínai cég, a szintén online vásárlással és kiszállítással foglalkozó Alibaba, illetve a technológiai óriáscég, a Tencent is bejutott.

Nyolcadik helyre a Facebook került, akiknek az elmúlt időszakban komoly támadásokkal és hirdetéskiesésekkel kellett szembenézniük, ez pedig a jövőben még tovább csökkentheti a brand értékét. Kilencedikként a McDonalds végzett, akik valószínűleg szintén veszítenek majd az értékükből, ha a koronavírus második hulláma miatt ismételten be kell zárniuk az éttermeiket. 

Most Popular

Samsung Galaxy felület kipróbálása iPhone-on, egyszerűen | Techwok

Ha valaki folyamatosan olvas minket, bizonyára belefutott már néhány olyan cikkbe, amelyben régi játékok, és különféle operációs rendszerek (például DOS, Windows 98, BeOS stb.) böngészőben történő kipróbálásáról...

Hangra induló mini hangrögzítő és Voice Memo applikáció az Apple-től

Ebben a cikkben bemutatunk egy méltán kedvelt hangrögzítő vagy mini diktafon eszközt, és az Apple szintén népszerű Voice Memo alkalmazását. Bár...

Így nézett ki az első Apple 1 számítógép, ami idén 45 éves

Az Apple I vagy Apple 1 személyi számítógépet 1976-ban kezdték el árusítani, 666,66 dollárért lehetett megvásárolni. Bár nagyon kezdetleges volt, egy montitort és egy billentyűzetet...

Az iPhone-felhasználók 90 százaléka frissített eddig iOS 14-re

Az Apple hivatalos számokat nem közölt, de a Mixpanel szerint nagyjából a felhasználók 90 százaléka frissített már. Frissítések terén sosem állt rosszul az Apple és...

Recent Comments