Aprócska növekedést könyvelhetett el a vállalat 2020 első negyedévében, ami nem tekinthető rossznak a mostani válsághelyzetben.
Az almás cég elsők között ismerte el, hogy a járvány komoly negatív hatással lesz a bevételére, egyelőre azonban nem mondható katasztrofálisnak a helyzet.
Nézzük akkor a számokat! Az idei év első három hónapjában az Apple bevétele 58,3 milliárd dollárt tett ki, ami szerény 1 százalékkal, de mégiscsak több az egy évvel ezelőttinél. Ez a halvány többlet a viselhető eszközök és a szolgáltatások üzletágak rekord teljesítményének köszönhető. A bevételek termékcsoportok szerinti bontásban, dollárban:
- iPhone: 7,5 százalékos csökkenés 31 milliárdról 28,9 milliárdra
- iPad: 10 százalékos csökkenés 4,9 milliárdról 4,4 milliárdra
- Mac: közel 3 százalékos csökkenés 5,5 milliárdról 5,35 milliárdra
- Viselhető eszközök: 22 százalékos növekedés 5,1 milliárdról 6,3 milliárdra
- Szolgáltatások: 17 százalékos növekedés 11,5 milliárdról 13,4 milliárdra
További jelentős eredmény az Apple számára, hogy aktív felhasználói bázisa minden idők legnagyobbika lett az időszakban, méghozzá az összes régióban és az összes termékkategóriában.
Az negyedéves bevétellel kapcsolatban Tim Cook, az Apple vezérigazgatója megjegyezte, hogy január első heteiben a vállalat jó úton haladt a rekord bevétel elérése felé, azonban közbeszólt a koronavírus-járvány, amely negatív hatással volt a keresletre és az eladásokra.
Cook szerint az Apple hatalmas erőfeszítéseket tett a koronavírus-járvány negatív hatásainak a mérséklésére. A nehéz helyzetben a cég termékeit használók új módokon próbálnak meg kapcsolatban maradni, információhoz jutni és hatékonyan dolgozni. Az Apple munkatársait nem csupán az motiválja és inspirálja, hogy innovatív módon feleljenek meg az új típusú igényeknek, hanem több tízmilliónyi maszkkal és egyedi kialakítású arcvédővel segítik világszerte az egészségügyi alkalmazottak munkáját, valamint több millió dollárt adományoznak segélyszervezeteknek, hangsúlyozta a vezérigazgató.
Cook ugyancsak kiemelte, hogy a gyártás március végén visszatért a normális szintre, és gyümölcsöző partnerkapcsolatok révén több százezer iPadet szállítanak Kanadába, Skóciába, Los Angelesbe és New Yorkba.
Kínában – ahol elsőként kényszerültek bezárásra az üzletek – az eladások jelentősen csökkentek: itt a bevétel 9,5 milliárd dollár volt, ami 12 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ugyanakkor az Egyesült Államokban szinte pontosan megegyezett a bevétel az előző évivel: 25,5 milliárd dollár, szemben a tavalyi 25,6 milliárd dollárral.