A Statista infografikái az Apple-t a világ többi kontinensének óriásaival vetik össze, hogy miként viszonyulnak az egyes földrészek legnagyobb tőzsdei cégei a technológiai óriás hatalmához.
Nem is kétséges, az Apple nyer, de érdekes, hogy az egyes régiók legértékesebb vállalatainak értéke hogyan alakul, ha összehasonlítjuk a piaci kapitalizációs számaikat.
Ázsia produkálja közülük a legerősebb versenyzőt.
A Saudi Aramco, azaz a Szaúd-arábiai Olajtársaság 2022. február elején 1,98 billió dolláros piaci kapitalizációt mutatott – ez 69,5 százaléka az Apple 2,85 billió dolláros értékének. Európában már kezd nagyon egyoldalúvá válni a küzdelem, az LVMH francia luxuskonglomerátum nagyszerűen néz ki, amikor belép a ringbe, de nem tud igazi ütést bevinni 408 milliárd dolláros piaci kapitalizációval.
A súlycsoportok összeegyeztethetősége (a Statista következetesen a bokszolói szókészletet használja) itt véget ér.
Óceánia legértékesebbje, a melbourne-i székhelyű BHP bányavállalat piaci kapitalizációja az Apple 8,5 százalékának felel meg, míg a dél-amerikai Petrobras mindössze 3 százalékot ér el. Afrika legértékesebb részvénytársasága, a dél-afrikai Naspers kiadóvállalat piaci kapitalizációja mindössze 1,2 százaléka az Apple-nek tulajdonított csaknem 3 billiónak.
Borítóképünk illusztráció