Méghozzá fülsüketítően, globálisan csak a mobilozók tizede engedi követni magát.
A Flurry Analytics elemzőcég adatai szerint a vártnál is masszívan nagyobb mélyütést szenvedett el az elmúlt két hétben a reklámipar, miután az Apple elérhetővé tette az appok közti tevékenységek követésének letiltását az iOS 14.5 és iPadOS 14.5 mobilos rendszereiben. A kérdéses verzióktól a fejlesztőknek engedélyt kell kérniük, amennyiben bármilyen okból követni kívánják a mobilozók appok közti tevékenységeit, ez tipikusan a relevánsabb hirdetések megjelenítése céljából történik.
A lehetőség elérhetővé válása előtti kutatások azt jelezték, hogy a mobilozók csupán harmada fogja engedélyezni a tevékenységeinek követését, ám a valóság ennél masszívan drámaibb: az USA-ban eddig a mobilozók 4 százaléka, globálisan pedig 11 százalék volt hajlandó engedélyt adni a követésre.
Ez a hozzáállás nem meglepő a felhasználók részéről, hiszen az elmúlt bő egy évtizedben közismertté vált, hogy a hirdetéskiszolgáló cégek a technikai lehetőségeiket kihasználva a lehető legteljesebb megfigyelés alá helyezték őket a profitjuk maximalizálása érdekében. Most elérhetővé vált egy opció, amellyel a mobilozók részlegesen revansot vehetnek a sérelemért, ők nyomhatják le ellentmondást nem tőrően az akaratukat a hirdetéskiszolgálók torkán, és a döntő többség él is a lehetőséggel.
A felek közti csetepaté vesztesei a hirdetések megjelenítéséből élő internetes publikációk, továbbá maguk a hirdetők.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!