szombat, július 27, 2024
Home Iphone Egyre kevesebb iPhone-t adnak el, mégis egyre többet kaszál az Apple

Egyre kevesebb iPhone-t adnak el, mégis egyre többet kaszál az Apple

Egy grafikon tökéletesen megmutatja, hogyan lehet az Apple a világ legértékesebb vállalata, miközben a fő termékére csökken a kereslet.

A mai, koronavírus terhelte világban győzelmi jelentéssel felérő az az információ, amit a Bloomberg tudott meg az Apple háza tájáról. Tim Cookék egyeztettek a beszállítóikkal és bérgyártóikkal, hogy az év végéig még legalább 75 millió 5G-s iPhone-t kell leszállítaniuk. Ez azt jelenti, hogy a kereslet megközelítőleg úgy alakul, ahogy a vállalat tavaly ősszel tervezte. Ez azért is érdekes fordulat, mert az év első felében még olyan hírek szivárogtak a beszállítóktól, hogy a gyártási kapacitásaik csökkentésére készülnek.

Nagy reményekkel futnak neki az ősznek

Az Apple tervei szerint egyébként az sem elképzelhetetlen, hogy az októberben érkező négy 5G-s moddellből összesen akár 80 milliót is eladnak idén. Az új telefonok és az őszi termékfrissítések mellett egyébként érkezik egy új iPad Air, aminek olyan keret nélküli, széltől szélig tartó képernyője lesz, mint jelenleg az iPad Próknak. Jön két új Apple Watch, egy új fülhallgató (ami állítólag nem Beats márkanéven kerül piacra), valamint egy kisebb HomePod hangszóró is.

A Bloomberg mindazonáltal felhívja a figyelmet arra, hogy az Apple 2018-ban és tavaly is hasonló volumenű, 75-80 milliós tervekkel futott neki az ősznek, illetve az új modellek piacra dobásának. Ugyanakkor az is igaz, hogy a tavaszi rossz hírek ellenére az Apple szárnyal: a Bloomberg szerint a járvány negatív gazdasági hatása ellenére (fennakadások az ellátási láncokban, brutálisan visszaeső gazdaságok) ellenére az Apple vezető termékeire, az iPhone-okra, iPadekre és Mac számítógépekre is nőtt a kereslet. Így aztán az Apple részvényei az idén 76 százalékkal emelkedve az első amerikai vállalat, amely meghaladta a 2 billió dolláros piaci értéket.

Ami az új iPhone-okat illeti, két alap- és két csúcsmodell érkezik. Mindegyik OLED kijelzőt kap, az alapmodellek 5,4 és 6,1 incheset, míg a csúcsmodellek 6,1, illetve 6,7 incheset kapnak. Megújul a dizájn, nagyobb lesz a színválaszték is. belül egy új erősebb processzor (A14), nagyobb frissítési frekvencia, jobb energiahatékonyság jellemzi a készülékeket. Állítólag a csúcsmodellekben LIDAR is lesz.

Az új telefonokat lépcsőzetesen dobják piacra, először az alapmodellek, majd a Pro változatok jönnek, és természetesen már az iOS 14-es verziójával, amit szeptemberben ad ki a cég.

Egyre kevesebbet egyre többért…

Csakhogy van egy érdekes tendencia. Miközben az Apple-nek még mindig az iPhone, illetve a telefonok köré épülő ökoszisztéma, 2016 óta gyakorlatilag folyamatosan csökken, nem látványosan, de érzékelhető módon. A csúcsponton, 2015-ben az IDC adatai szerint 231,5 millió iPhone-t adtak el. Egy évvel később már csak 215,5 milliót, amit egy évvel később is sikerült megismételni (215,8 millió), de tavaly már 200 millió alá esett a darabszám (191 millió), nagyjából a 2014-es szintre (192,7 millió). Ez négy év alatt 17,5 százalékos csökkenést jelent. Igaz ugyanakkor, hogy ez telített – és egy ideje stagnáló-zsugoródó piacon történik úgy, hogy rendre az Apple szenvedi el a legkisebb veszteségeket.
 

De ezzel együtt is nehezen fogható fel, min alapul a tőzsdei befektetőknek az az optimizmusa, amely az idei 76 százalékos árfolyam-emelkedést előidézte. A ZDNet egy egyszerű okban látja a magyarázatot. Hiába ad el az Apple kevesebb telefont, azokkal egyre többet keres. Míg az iPhone 5-nél 200 és 400 dollár volt a legolcsóbb és legdrágább modell, tavaly a 11/11 Pro/11 Pro Max kiadásakor a legmagasabb ár felkúszott 1400 dollár fölé, míg a legolcsóbb modellért (SE) 400 dollárt kellett fizetni (lásd a fenti grafikont).

Ez persze elképzelhetetlen lenne anélkül, ha az Apple nem tudná megtartani az ügyfeleinek nagy részét, akik évről évre hajlandók egyre többet fizetni ezért, hogy tagjai lehessenek ennek az exkluzívnak mutatott közösségnek. A ZDNet szerint a trend folytatódik, a lap szerint nem lenne meglepő, ha az 5G csúcsmodell ára, főleg ha valóban LIDAR-ral kerül piacra, akár kétezer dollárt is elérheti.

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments