kedd, december 6, 2022
Home Apple hírek Hétfőtől új szintre lépett az Apple és a Facebook csatája

Hétfőtől új szintre lépett az Apple és a Facebook csatája

Hétfőtől érhető el iPhone-okra az a rendszerfrissítés, ami után az alkalmazásoknak rá kell majd kérdeznie a felhasználóknál, hogy oké-e nekik, ha követni fogják a tevékenységeiket a telefon használata közben. És nem meglepő módon az elemzők többsége arra számít, hogy ha nem egyszerűen csak ki lehet ezt a funkciót kapcsolni valahol, hanem ennyire direkten rákérdez a felhasználóknál a rendszer, akkor az emberek többsége azt fogja kérni, hogy inkább ne kövessék őket. 

Fotó: Ricsi

Jelenleg az alkalmazások gyártói ugyanis hozzáférhetnek ahhoz is, hogy a felhasználók mit tesznek a telefonjukon akkor, amikor nem az ő alkalmazásukat használják, ez pedig hirdetéscélzási szempontból nagyon előnyös a számukra. Nem véletlen, hogy a változtatások ellen leghevesebben a Facebook tiltakozott: a Facebook és az Apple között hónapok óta súlyos nyilatkozatháború zajlik, a két cég kölcsönösen azzal vádolja egymást, hogy a felhasználóknak akar ártani. A Facebook szerint ugyanis ez a rendszer teszi lehetővé, hogy az internetes szolgáltatások ingyenesen elérhetőek legyenek, ráadásul szerintük a változtatás főleg a kisvállalkozóknak fog ártani. 

Az Apple ezzel szemben azt állítja, hogy a felhasználóknak kell dönteniük arról, hogy részt akarnak-e venni ebben a rendszerben. A vitáról korábban részletesen is írtunk, a New York Times pedig most összeszedte, hogy a következő időszakban mire érdemes odafigyelni. 

Egyrészt a lap technológiai rovatának elemzői szerint komoly tétje van a mostani vitának, hiszen a kimenetele az online hirdetési piac jövőjét is meghatározhatja. És a vitában mindkét cégnek vannak olyan állításai, melyekkel nehéz lenne vitatkozni, ugyanakkor csúsztatnak is mindketten. Az elemzés szerint a Facebooknak abban igaza van, hogy az emberek a hirdetési pénzek miatt férnek hozzá az internet számos szolgáltatásához ingyen. A Facebook állítása pedig az, hogy ahhoz, hogy ez így maradjon, a cégeknek továbbra is sok adatra lesz szükségük. Az Apple viszont joggal állítja azt, hogy az online hirdetések nagy része az emberek tudta és beleegyezése nélkül kinyert adatokra épít. 

A Facebook azt nem nagyon hangsúlyozza, hogy elsősorban a saját profitjukat érezhetik veszélyben. A vállalat bevételeinek nagyon nagy része jön a hirdetésekből, és várhatóan ez csökkenni fog az Apple rendszerének élesítése után. Hogy mekkora mértékben lesz hatással a változás a Facebook bevételeire, azt persze senki nem tudja, ezzel kapcsolatban rengeteg találgatás létezik. 

Másrészt az Apple se hangsúlyozza túl, hogy a változások mennyire előnyösek a cég számára, hiszen miközben úgy hirdethetik magukat, mint a privacyra érzékeny vállalat, közben évente több milliárd dollárt kapnak a Google-tól egy külön megállapodás értelmében. 

A lap elemzése szerint még az is elképzelhető, hogy az Apple szoftverfrissítése végül nem vet majd komolyabb hullámokat: sokan lesznek ugyan, akik nem engedélyezik majd, hogy az alkalmazások kövessék őket a különböző appok használata során, de ettől még ez nem fogja érdemben megrázni a digitális hirdetési piacot. 

A független magyar sajtónak soha nem volt olyan nehéz dolga, mint a
járvány alatt.

A kormány nem enged újságírókat az egészségügyi intézmények közelébe, és
a járvánnyal kapcsolatos legalapvetőbb adatokat sem osztja meg a
nyilvánossággal. A közmédia és a többi propaganda csatorna mindent megtesz
a valós helyzet elkenéséért.

A 444-en az elénk állított akadályok ellenére is be tudjuk mutatni, hogy
áll a járvány Magyarországon és a világban.

A pontos számokat, aktuális trendeket bemutató grafikonjainkból,
infografikáinkból több millióan tájékozódnak.

Az ezeket összegyűjtő járványadat-oldalunk az utóbbi hónapokban átvette
a közszolgálati média szerepét. Olvasóinkat ezzel nem csak tájékoztatjuk,
hanem segítünk nekik egészségesnek maradni, és megőrizni szeretteik
egészségét is.

Kapcsolódó

Most Popular

Heteken belül helyreállhat a termelés a világ legnagyobb iPhone-gyárában

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési...

Az Apple a beszállítóinak: intenzíven tervezzék a gyártás Kínából való áthelyezését!

Az Apple azon dolgozik, hogy felgyorsítsa beszállítói lánca egy részének Kínából való áthelyezését más országokba, és a beszállítói láncban lévő partnereit is figyelmeztette, hogy...

A Google szerint az 1990-es években ragadt az Apple üzenetküldője

Nem ez az első alkalom, hogy a Google felszólalt az Android felhasználókat kirekesztő iMessage ellen, és most egy újabb alkalmat találtak erre, mégpedig az...

Mégsem realityOS lesz az Apple kiterjesztett valóság rendszerének neve

Az Apple kiterjesztett valóság rendszerének mégsem realityOS lesz a neve, a pletykák szerint xrOS lehet az új rendszer elnevezése.A Bloomberg szerint az Apple kiterjesztett...

Recent Comments