szerda, április 24, 2024
Home Apple hírek Indul a fizetős Facebook és Instagram

Indul a fizetős Facebook és Instagram

Indul a fizetős Facebook és Instagram

Az új szolgáltatásért havonta az interneten 4380 forintnak, mobilon pedig 5475 forintnak megfelelő összeget kell fizetni a bevezetés első országaiban.

A héten elsőként Ausztráliában és Új-Zélandon bevezetendő előfizetéses szolgáltatás, a Meta Verified díja mai árfolyamon havi 11,99 dollár (4380 forint) az interneten, illetve 14,99 dollár (5475 forint) az Apple iOS és a Google Android rendszerén. Kezdetben Ausztráliában és Új-Zélandon, „hamarosan” pedig további országokban is megjelenik – számolt be a vármegyei hírportál.

Mi ez a Meta Verified?

Egy hitelesítő kék jelvény, amely megerősíti, hogy a felhasználó valóban az, akinek a neve mutatja, és hogy a fiókját személyazonosító igazolvánnyal hitelesítették. Mark Zuckerberg vezérigazgató blogbejegyzésében bejelentette, hogy ezenkívül a Meta Verified nagyobb láthatóságot is ad a Facebook és az Instagram platformokon, és a fizetős ügyfelek kiemelt ügyfélszolgálatot kapnak – mindez azért, hogy a Meta „segítsen az alkotóknak”.

A Meta Verified megszerzéséhez a díjfizetésen kívül legalább 18 évesnek kell lenni, be kell nyújtani a hivatalos személyazonosító okmányt, amely megegyezik a Facebookon vagy Instagramon található névvel és fényképpel.

Twitter Blue

A Meta új ajánlata kísértetiesen hasonlít Elon Musk havi 8 dolláros Twitter Blue verziójára, amivel a Facebookot-Metát egyébként látványosan utáló Musk a Twitter bevételein akar javítani.

A Meta Verified jelvények tulajdonosai exkluzív matricákat is kapnak a Stories and Reelshez, valamint havi 100 ingyenes csillagot. A Meta megjegyzi, hogy a vállalkozások még nem igényelhetnek Meta Verified jelvényt, és felhívja a figyelmet, hogy a jelvénnyel rendelkezők nem változtathatják meg profilnevüket, felhasználónevüket, születésnapjukat vagy profilfotójukat anélkül, hogy újra végigmennének az ellenőrzési folyamaton.

Pénzre megy

Már több éve nagy csendben lecserélték a Facebook nyitóoldaláról az „Ingyenes és az is marad” szlogent a „Gyors és egyszerűre”.

A Meta bevételeire – amely az alapítása óta eltelt több mint másfél évtizedben nem kért díjat szolgáltatásainak nagy részéért – az elmúlt években nagy csapást mért az Apple. Mint ismert, az almás cég úgy döntött, hogy szigorú adatvédelmi korlátozásokat vezet be az iOS rendszeren, erősen lecsökkentve a Facebook lehetőségeit, hogy a végtelenségig nyomon kövesse a felhasználók internetes tevékenységét.

A fejlemény roppant kellemetlen Zuckerberg cégeinek, amelyek szinte minden pénzüket reklámozásból szerzik. A Meta vezére tavaly azt nyilatkozta, hogy az Apple húzása több mint 10 milliárd dollárnyi hirdetési bevételkiesést okoz a cégnek 2022-ben.

Keményen elutasító választ adtak a piacok a Zuckerberg által nagyszerűnek vélt metaverzum jövőképre, amire hatalmas összegeket költött. A cég az elmúlt két hónapban mintegy 11 000 alkalmazottját bocsátotta el, s bár ígéretet tett arra, hogy csökkenti a metaverzumos látomásaira fordított kiadásait, újabb tömeges elbocsátásokat tervez.

Egyre több közösségi média indít fizetős szolgáltatást

A Snap közösségi platform még tavaly elindította saját előfizetéses szolgáltatását, amelyen keresztül már több mint egymillió felhasználót sikerült fizetős ügyfelekké váltaniuk.

Elon Musk bevezeti a Twitter előfizetéses szolgáltatását, a Twitter Blue-nak nevezett kék pipát. Bár a nehéz anyagi helyzetben manőverező cég már több mint egy tucat piacon megjelentette a szolgáltatást, a The Information szerint január közepéig csak körülbelül 180 ezer fiók tulajdonosa regisztrált rá.

A kék pipa régóta áhított funkció a közösségi média platformokon. Korábban közéleti személyiségek, például törvényhozók, színészek, zenészek, sportolók és újságírók számára tartották fenn. Musk elutasította ezt a megoldást, és azzal érvelt, hogy a funkciónak mindenki számára elérhetőnek kell lennie.
                 

Kövessen minket a Facebookon is!

Source

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments