A Canalys elemzőcég jelentése szerint a második negyedévben a Xiaomi 17 százalékos részesedéssel rendelkezett a globális okostelefon szállításokból, ezzel felzárkódott a Samsung mögé (19 százalék) és megelőzte az Apple-t (14 százalék).
Az elmúlt időszakban a Xiaomi gyorsan terjeszkedett a nemzetközi piacokon, és a legújabb okostelefonjaival már a prémium kategóriát is célba vette.
A Xiaomi gyorsan növeli tengerentúli üzleti tevékenységét” – mondta el Ben Stanton, a Canalys kutatási menedzsere sajtóközleményében. Megjegyezte, hogy a szállítások Latin-Amerikában 300 százalékkal, Nyugat-Európában 50 százalékkal nőttek éves szinten. A kínai gyártó okostelefon szállításának növekedése éves szinten 83 százalék volt, szemben a Samsung 15 százalékával, és az Apple 1 százalékával.
Eddig a Xiaomi-telefonok főként a tömegpiacra készültek, hiszen a készülékek átlagos eladási ára 75 százalékkal olcsóbb, mint az Apple-é. A közelmúltban azonban a pekingi székhelyű vállalat a csúcskategóriás piacot is célba vette. Év elején piacra dobta a Mi 11 Ultra prémium okostelefont, és megkezdte az első összecsukható telefonjának értékesítését is.
Úgy tűnik, a Xiaomi profitált a Huawei küzdelmeiből. A Huawei egykor a világ legnagyobb okostelefon-gyártója volt, de az amerikai szankciók elzárták a kínai vállalatot az eszenciális alkatrészektől – beleértve a szoftvereket és a chipeket is -, ami az értékesítés erőteljes visszaesését okozta.
Noha az okostelefonok továbbra is a Xiaomi bevételeinek többségét adják, a cég új üzleti területekre is igyekszik terjeszkedni. Márciusban a technológiai óriás bejelentette, hogy 10 milliárd dollárt fektet be az elektromos járműgyártásba az elkövetkező 10 évben.