A tárgyalások még folyamatban vannak, és nem világos, hogy a CATL-lel vagy a BYD-vel létrejön-e a megállapodás, mondták az ügyet jól ismerő bennfentesek, akik szerint az Apple az Egyesült Államokban lévő gyártóüzemek építését szabta feltételül a potenciális akkumulátor-beszállítóknak.
A CATL, amely nagy autógyártóknak, köztük a Teslának is szállít, a Washington és Peking közötti politikai feszültségek, valamint a költségekkel kapcsolatos aggályok miatt vonakodik amerikai gyárat építeni, mondta a két bennfentes. Az egyelőre nem világos, hogy az Apple más akkumulátorgyártókkal is tárgyal-e. Az Apple, amely még nem tett nyilvános bejelentést autós terveiről, nem kívánt nyilatkozni. A CATL, a világ legnagyobb autóipari akkumulátorgyártója és a BYD, a világ negyedik számú gyártója szintén nem kívánt nyilatkozni.
Az Apple már dolgozik az önvezető technológián, és 2024-et tűzte ki célul egy személyautó gyártására, írta tavaly decemberben a Reuters. Az ügyet ismerő személyek korábban azt mondták, hogy az Apple tervezett elektromos autója saját, áttörést jelentő akkumulátortechnológián alapulhat. Nem volt azonnal világos, hogy a CATL-lel és a BYD-vel folytatott tárgyalások az Apple saját technológiájáról vagy terveiről szóltak-e.
A CATL egy új autóipari akkumulátorgyárat tervez Sanghajban. A gyár a Tesla kínai gyártóüzemének közelében épülne.
Címlapkép: Costfoto / Barcroft Studios / Future Publishing