csütörtök, április 18, 2024
Home Apple hírek Tényleg direkt megnehezíti az Apple az iPhone-ok javítását?

Tényleg direkt megnehezíti az Apple az iPhone-ok javítását?

Hirdetés

Szervizek, alkatrészek

A 12-es iPhone-ok megjelenése után derült ki, hogy a telefonokban bizonyos komponensek cseréjét hiába csinálja meg egy hozzáértő cég, vagy felhasználó, a készülékek mégsem biztos, hogy működni fognak. Ha fogunk két, elvileg teljesen ugyanolyan iPhone 12-et és elkezdjük az alkatrészeket a két termék között cserélgetni, akkor is korlátozásokba ütközünk, mert az Apple bizonyos alkatrészeket hozzápárosít az alaplaphoz. Az adott részegységben van egy kis áramkör, ami egy egyedi azonosítót tartalmaz, ezt olvassa ki az alaplap. Ha ez az azonosító eltér, vagy nincs, akkor az alaplap érzékeli, hogy nem a megfelelő alkatrész került bele a telefonba.

Ennek az egésznek elsősorban az az oka, hogy az Apple az utóbbi időben számos olyan vásárlói visszajelzéssel találkozott, hogy a nem hivatalos szervizben beépített alkatrészek minősége gyenge, a telefon nem működött úgy, ahogyan az elvárt lehetett volna a javítás után, noha a szerviz azt állította, hogy gyári alkatrészt használtak. Az Apple azt tapasztalta, hogy ezeknek az eseteknek a zöme amiatt alakul ki, mert a felhasználók nem hivatalos szervizben javíttatták a telefonjukat, ami egyébként konkrétan ki is zárja a gyári alkatrészek beépítésének lehetőségét, mivel a cég egészen a közelmúltig nem értékesített alkatrészeket külsős szervizeknek. Viszont nyilván egy kevésbé hozzáértő, vagy éppenséggel anyagi okokból olcsóbb megoldást kereső ügyfél ezt nem tudhatta és simán át lehetett verni azzal, hogy gyári alkatrészekkel javítják a készülékét.


[+]

Az Apple tehát csak reagált a helyzetre azzal, hogy kódolta az alkatrészeket, alapvetően a felhasználói elégedettséget próbálja magasan tartani úgy, hogy kvázi hardveres korlátozásokkal igyekszik garantálni, hogy a meghibásodott iPhone-ok javítása szakszerűen és gyári alkatrészekkel történjen. Ennek nyilván vannak egyéb következményei is, a tényleg sufnituning, utángyártott komponenseket használó, kérdéses szakértelemmel rendelkező szervizeknek komoly problémát okoznak (noha előbb-utóbb biztos lesz valami trükk, amivel ki lehet játszani az alaplapi korlátozást), a nevesebb, jobban felkészült szervizeknek pedig lépniük kell annak érdekében, hogy az ügyfélkörük javítási igényeit ki tudják maradéktalanul elégíteni.


[+]

Magyarországon az egyik legismertebb márkafüggetlen telefonszerviz a Smart Clinic, kérdéseinkre ők válaszoltak. Tőlük tudjuk azt is, hogy az Apple Európában is elindította az IRP (Independent Repair Provider) programot, aminek keretében külsős szervizek is megszerezhetik a jogot arra, hogy közvetlenül a gyártótól rendeljenek alkatrészt. A Smart Clinic jelentkezését például már jóvá is hagyták, nyilván ehhez meg kell felelni számos követelménynek, tehát az aluljáró sarkában forrasztgató Pista Szerelő Bt. nem kap majd ebből a lehetőségből.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments