© Technológia: Index.hu
A Microsoft, a Coca-Cola, valamint a Disney a 21. század legstabilabb márkái – az elmúlt 22 évben ott voltak a világ tíz legértékesebb brandje között. A mezőnyben azonban jelentős változások figyelhetők meg, melyeknek, úgy tűnik, az Apple a legnagyobb nyertese.
Jelentős átrendeződés figyelhető meg a legértékesebb márkák világpiacán az elmúlt 22 év alatt – írja a portfolio.hu a Interbrands éves márkarangsorai alapján készített összeállításra hivatkozva.
A 2000-es évek elején az internet letarolta a piacot, ez pedig a márkaértékelés tekintetében is megmutatkozott. Az ezredfordulókor a Coca-Cola számított a legértékesebb brandnek, ám az első tízben olyan technológiai vagy távközlési vállalatok vertek sátrat, mint a Microsoft, az IBM, az Intel, a Nokia vagy az AT&T.
A legértékesebb márkák 2000-ben:
Márka | Érték (milliárd dollár) |
Coca-Cola | 72,5 |
Microsoft | 70,2 |
IBM | 53,2 |
Intel | 39,1 |
Nokia | 38,5 |
General Electric (GE) | 38,1 |
Ford | 36,4 |
Disney | 33,6 |
McDonald’s | 27,9 |
AT&T | 25,6 |
Köröket ver mindenkire az Apple
A mögöttünk hagyott több mint két évtized során azonban jelentősen átrendeződött az élmezőny.
Az Apple toronymagasan vezet a maga 482,2 milliárd dolláros értékével, több mint 200 milliárdot verve a 278,3 milliárd dolláros értékkel bíró Microsoftra.
Az első öt helyezett között négyen is a technológiai iparban tevékenykednek, sőt a harmadik helyre befutó webáruház-óriást, az Amazont is társítják a szektorhoz.
A legértékesebb márkák 2022-ben:
Márka | Érték (milliárd dollár) |
Apple | 482,2 |
Microsoft | 278,3 |
Amazon | 274,8 |
251,8 | |
Samsung | 87,7 |
Toyota | 59,8 |
Coca-Cola | 57,5 |
Mercedes-Benz | 56,1 |
Disney | 50,3 |
Nike | 50,3 |
22 éve a csúcson
A legstabilabb márkának a Microsoft mondható, amely 2000-ben, valamint napjainkban is a második legértékesebb brandnek számít.
Az informatikai óriás mellett csak a Coca-Cola, illetve a Disney mondhatja el még magáról, hogy már az ezredfordulón, valamint az azt megelőző évben is a top 10-ben tanyázott, igaz – talán meglepő módon – az italgyártó nagyhatalom értéke 15 milliárd dollárral csökkent 22 év alatt – írja a Portfolio.
(Borítókép: Eric Thayer/Getty Images)