csütörtök, január 20, 2022
Home Apple hírek Az Apple a világ legértékesebb márkája | 24.hu

Az Apple a világ legértékesebb márkája | 24.hu

Három év után ismét az Apple a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2021-es Global 500 ranglistája szerint – írja az MTI. A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 263,4 milliárd dollár, 87 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég tavaly a harmadik, egy évvel korábban és az azt megelőző évben egyaránt a második volt a listán.

A második helyre szorult vissza az előző három év listavezetője, az Amazon.com, amelynek a márkaértéke 15 százalékkal, 254,2 milliárd dollárra emelkedett. A Google a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 1 százalékkal, 191,2 milliárd dollárra nőtt.

Az első tízes csoportban megőrizte negyedik helyét a Microsoft, márkaértéke 117,1 milliárd dollárról 140,4 milliárd dollárra nőtt. Nincs változás az ötödik helyen sem, a Samsung márkaértéke 94,5 milliárd dollárról 102,6 milliárd dollárra emelkedett.

A tavalyi nyolcadik helyről a hatodik helyre jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci márkaértéke 77,5 milliárd dollárról 93,19 milliárd dollárra nőtt. A hetedik helyen maradt a Facebook, amelynek a piaci márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 81,48 milliárd dollárra emelkedett.

Hogy mekkora befolyása van a technológiai innovációnak a brandérték alakítására, a legjobban a Tesla esete bizonyítja.

Az elektromos autógyártó márkaértéke egy év alatt 158 százalékkal, 32 milliárd dollárra emelkedett, ilyen jelentős drágulást a listán szereplő egyetlen cég sem ért el.

Az értéknövekedés tekintetében a második az Alibaba.com, amelynek márkaértéke 108 százalékkal, 39,2 milliárd dollárra emelkedett.

A pandémia különösen sújtotta a légi közlekedésben érintett cégeket, a repülőgépgyártó Boeing márkaértéke 40 százalékkal, 13,6 milliárd dollárra csökkent, az Airbus-é pedig 36 százalékkal, 9,1 milliárd dollárra esett, míg az American Airlines légitársaság márkaértéke 40 százalékkal, 5,3 milliárd dollárra süllyedt.

Most Popular

A baloldalnak túl drága az iPhone és túl olcsó a csirkefarhát

A baloldalnak túl drága az iPhone és túl olcsó a csirkefarhát A Momentum ifjú politikusa...

Ismét megtörtént: lenyomta az Apple a Samsungot

A tavalyi utolsó negyedévben mindössze egy százalékkal nőtt az okostelefonok eladása a világon az előző év azonos időszakához képest az ellátási láncok problémái és...

Az Apple szerint milliók biztonságát kockáztatják

A technológiai óriásvállalat, az Apple az amerikai törvényhozóknak írt levelében azt állítja, hogy a szenátusban tárgyalt két trösztellenes törvényjavaslat veszélyezteti az iPhone-felhasználók millióinak a...

Veszélybe kerültek az Apple-felhasználók – Napi.hu

 A 9to5Mac szerint a FingerprintJS nyilvánosságra hozott egy olyan sérülékenységet, amely lehetővé teszi a támadók számára, hogy megszerezzék a Safari 15-ben tárolt böngészőelőzményeket,...

Recent Comments