A kínai Xiaomi megkísérli átvenni a piacról kiszoruló Huawei helyét és az Apple közvetlen konkurenciájává válni a high-end telefonok piacán. A cég alapító vezérigazgatója, Lei Jun a Weibo közösségi platformon beszélt új célkitűzéseikről – a South China Morning Post tudósítása szerint.
Megmérkőzünk az Apple-lel termékek és felhasználói élmény terén, hogy a következő három évben a legnagyobb kínai high-end branddé váljunk
– mondta Lei, hozzátéve, hogy a high-end piacon „élet-halál harc megy”.
Mint ismert, 2021 végén a Vivót megelőzve az Apple lett a piacvezető gyártó Kínában: öt eladott mobilból egy iPhone volt.
A többi gyártóhoz hasonlóan az elmúlt két évben a Xiaomi is megszenvedte a globális chiphiány okozta ellátási nehézségeket, de 2021 második negyedévében az Apple-t megelőzve a mobilpiac második legnagyobb szereplője lett a Samsung mögött.
A kínai gyártó elsősorban a vásárlói élmény javításával igyekszik elérni célját, amihez a jelenlegi tízezer boltjuk mellett további húszezret nyitnak majd Kínában. A Xiaomi emellett 16 milliárd dollárnak megfelelő összeget fektet kutatás-fejlesztésbe a következő öt évben.
(SCMP)