szombat, július 27, 2024
Home Apple hírek Enyhén szólva sem tolongnak az előfizetők a megújult Twitter körül

Enyhén szólva sem tolongnak az előfizetők a megújult Twitter körül

Úgy fest, többre lesz szükség, hogy a Twitter Blue-t vonzóvá tegyék a potenciális előfizetőknek, és értelmezhető bevételi forrást faragjanak a havi díjas szolgáltatásokból.

A The Information szerint január közepéig mindössze 180 ezer előfizetőt gyűjtött a Twitter az Egyesült Államokban, beleértve az új Twitter Blue szolgáltatást is, ami a közösségi hálózat havi szinten aktív felhasználóinak 0,2 százaléka. A lap ehhez egy belső dokumentumra hivatkozva azt is hozzáteszi, hogy a cég fizető felhasználóinak 62 százaléka él az Egyesült Államokban, vagyis a Twitternek körülbelül 290 ezer előfizetője lehet világszerte. A társaság csak december közepén indította újra a Blue-t, miután egy hónappal korábban úgy vezette be, hogy csakhamar kénytelen volt felfüggeszteni az új terméket. Így valószínű, hogy később a jelenleginél több előfizetőt is fel fog tudni mutatni, de az a növekedési tempó így sem látszik, amit Elon Musk látni szeretne.

A Blue havi 8 dollárt hoz a Twitternek minden felhasználó után (ez nagyjából az Apple vagy a Google alkalmazásboltjára is igaz, ahol ennél többe kerülnek az előfizetések), az éves csomagokon pedig fejenként havi 7 dollárt keres. A fentiek alapján ez éves szinten is kevesebb mint 30 millió dollárnyi bevételt jelentene az előfizetésekből, miközben a The Information felidézi, hogy Musk tavalyi nyilatkozata szerint a Twitter összes bevételének felét ezekből akarják összehozni. Az összes bevétel fele pedig akkor is nagyságrendekkel nagyobb kellene hogy legyen, ha az új tulajdonos 3 milliárd dollár körüli forgalmat tart reálisnak erre az évre, szemben például a 2021-re jelentett 5,1 milliárddal.

Tervekkel továbbra is jól állnak

A vállalat a hírek szerint azt fontolgatja, hogy bevezet egy magasabb havi díjért hozzáférhető tagsági szintet is, ami lehetővé tenné, hogy a felhasználók hirdetések nélkül böngészhessék az oldalait. Állítólag az is a terveik között szerepel, hogy a vállalkozásoknak havi 1000 dollárt számítsanak fel az arany igazoló jelvényekért, további 50 dollárt pedig minden hozzájuk kapcsolódó fiókért. Eddig azonban tényleges eredményt csak a bérköltségek megtakarításával érhettek el, hiszen a néhány hónapja még 7500 alkalmazottat és 5500 szerződéses munkavállalót foglalkoztató cégnél mára 2000 fő alá csökkent a főállású dolgozók száma, és szerződésesből sem lehet sokkal több 1000 főnél.

Ahogy nemrég kiderült, a társaság összes bevétele egy belső prezentáció tanúsága szerint a tavalyi negyedik negyedévében 35 százalékkal csökkent, a menedzsment pedig az idei az első negyedévre is 39 százalékos csökkenéssel számol éves összehasonlításban. Ugyanakkor a Financial Times forrásai szerint a Twitter olyan szabályozói engedélyek igénylésébe kezdett, amelyek egy saját fizetési rendszer elindításához szükségesek, és a vállalatnál az ehhez tartozó szoftveren is elkezdtek dolgozni. Musk korábban is jelezte, hogy a Twittert „szuperalkalmazássá” alakítaná, amelyik mindenfélét kínál az átutalásoktól a vásárláson át az utazásig, de abba nem ment bele, hogy mindezt hogyan valósítaná meg.

Source

Most Popular

Ezekkel az újdonságokkal tarolhat az iPhone 16 Pro

Egy neves elemző szerint a nagyobb kijelző és a periszkópkamera lesz a két nagy újdonság. Míg az iPhone 15 modellekhez új...

Apple Watch-a mentette meg egy nő életét

Az okosórákon elérhető esésészlelés funkciónak köszönheti egy nő az életét. A kezén lévő Apple Watch ugyanis még időben riasztotta a segélyhívót.   Számos módon...

ITB Today 05/19: Itt az adat, hol az adat?

Itt az adat, hol az adat? Mind több vállalat hallja és tudja, hogy kezdenie kellene valamit a nála felgyűlt vagy a külső forrásokból egyre könnyebben...

ChatGPT alkalmazást indít iOS-re az OpenAI

Az OpenAI egy olyan iOS-alkalmazást jelentett be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy útközben is hozzáférjenek a vállalat népszerű AI chatbotjához. Ígéretük szerint...

Recent Comments