És nem is a Samsungtól: Indiában megrohamozták a boltokat az olcsó helyi termékek miatt.
Érdekesen alakult az okosórák piaca az elmúlt egy évben:
Minden cég többet adott el, mint tavaly ilyenkor, de az embereket mégsem az ismert márkák érdeklik elsősorban.
A Counterpoint piackutató most publikálta összehasonlító adatsorát a 2021-es és az idei harmadik negyedévről, és az eredmények egyértelműek: bár az Apple-nek és a Samsungnak sincs miért szégyenkeznie, mindkettőt alaposan megszorongatják az olcsó modellek.
Az okosórapiac összességében 30 százalékot nőtt az előző év azonos időszakához képest, ám nagy szórást mutat, hogy hogyan oszlik ez el a különböző márkák és kategóriák közt. Indiában például ez az arány 171 százalék, azaz majdnem háromszor annyi okosóra fogyott idén nyáron és ősszel, mint tavaly. A vietnami piac is nagyot nőtt 21 százalékkal, de a kinai kereslet pont csökkent, a világ többi része pedig stagnál.
Az Apple nagyot ment: 48 százalékkal több Watch fogyott a tavalyinál, természetesen a 8-as széria bemutatásának hála. A Samsung modelljei csak 6 százalékkal fogytak jobban, de a Galaxy Watch 5 piacra dobása (és a 4-es széria leakciózása) után a második negyedévről a harmadikra így is 62 százalékkal több órát adtak el. Indiában egyébként aggasztó a helyzet: a koreai cég piaci részesedése 3 százalék alatt van.
Márkákra és kategóriákra (a HLOS betűszó a High Level Operating Systemre, azaz a közép- és felsőkategóriás készülékekre vonatkozik) lebontva világszinten a következő a helyzet:
A Noise egy indiai márka, amely uralja a helyi piacot, és ez elég a globális első helyhez is.