Még augusztus első felében írtunk arról, hogy az Apple hadilábon áll a felhős játékszolgáltatásokkal, de úgy néz ki, hogy most megtört a jég, és a cupertinóiak felülvizsgálták korábbi álláspontjukat.
A vállalat kiadott egy új direktívát az alkalmazásboltjukhoz, amelyben számos, korábban problémásnak tartott tényezőre reflektálnak valamilyen módon. Többek között kevesebb limitációval építhető alkalmazáson belüli vásárlás az ingyenes e-mail applikációkba, de ennél fontosabb, hogy a cég reagált a felhős játékszolgáltatásokra, amivel kialakítottak ezeknek egy új szabályrendszert. Utóbbi ugyanakkor meglehetősen bonyolult és szigorú, mivel az egyes platformok tulajdonosai nem kínálhatnak csupán egy klienst az Apple eszközeire, muszáj lesz minden egyes játékot külön elérhetővé tenni az alkalmazásbolton belül. Ez tehát játékonkénti klienst eredményez majd, de az érintettek közzétehetnek egy úgynevezett katalógusalkalmazást, amelyben a felhasználók elérhetik az adott szolgáltatás tartalomkínálatát, de ha meg akarnak majd venni egy adott címet, akkor annak az App Store-on belüli tartalomra kell mutatnia, vagyis csak az Apple rendszerén keresztül történhet meg maga a vásárlás.
Ezzel a rendszerrel az Apple gyakorlatilag kinyitotta az ajtót a Google Stadia, illetve a Microsoft xCloud előtt, de olyan nagy öröm azért nincs, mivel a Microsoft szerint az alkalmazások közötti kényszerű ugrálás rossz felhasználói élményt fog biztosítani, holott a felhős játékszolgáltatások célja az, hogy egy kliensprogramot elindítva azonnal belevethesse magát a játékba a felhasználó.
Mindezek mellett nem valószínű, hogy az Apple a mostani változásnál több engedélyt fog biztosítani, vagyis a Google-nek és a Microsoftnak döntenie kell, hogy elfogadják-e így a helyzetet. Az NVIDIA esetében a dolog valamelyest problémásabb, ugyanis a GeForce Now szolgáltatásnak nincs saját alkalmazásboltja. Emiatt az almás cég új követelményrendszerét sem igazán tudják majd teljesíteni, vagyis a zöldek számára különösebb haszna nincs a változásoknak.