A Twitter árbevétele a negyedévben 936 millió dollárról 37 százalékkal 1,28 milliárd dollárra emelkedett, az adózott eredmény viszont az egy évvel korábbi 29 millió dollár profit helyett idén 537 millió dollár veszteség lett. A reklámbevétel 1,14 milliárd dollár volt a szeptember 30-án zárult negyedévben, ami megfelelt az elemzői várakozásoknak.
A Twitter közölte, hogy a monetizálható napi aktív felhasználók száma 211 millió volt a harmadik negyedévben, ami elmaradt a 212,6 milliós elemzői becsléstől a Refinitiv IBES adatai szerint. A Twitter 5 millióval növelte az Egyesült Államokon kívüli felhasználóinak számát az előző negyedévhez képest, az amerikai előfizetői bázis stagnált.
A vállalat a gyorsjelentésében arról is írt, hogy a Twitter sikeresen elkerülte az Apple reklámokra vonatkozó adatvédelmi változtatásainak negatív hatásait. A vállalat közölte, hogy mérsékelt hatást gyakoroltak a reklámbevételekre az Apple által bevezetett adatvédelmi változtatások, amelyek megakadályozzák, hogy a hirdetők a felhasználók beleegyezése nélkül kövessék a felhasználókat a készülékeiken.
A közösségi oldal új funkciókkal, például hangos chatszobákkal igyekezett vonzani a felhasználókat, és a hirdetési lehetőségek fejlesztését is bevezette, hogy elérje azt a célját, hogy 2023-ig megduplázza éves bevételét.A vállalat közölte, hogy az idei, a munkaerő-felvételből és az új adatközpontba való beruházásból eredő költségei átgyűrűznek a jövő évre, ami 2022-re az összköltségek 20 százalékos növekedését eredményezi.
A negyedik negyedéves bevételt 1,5 és 1,6 milliárd dollár közé prognosztizálta a vállalat menedzsmentje.
A Twitter árfolyama idén már 13 százalékot emelkedett, és a tegnapi piaczárást követő kereskedésben további 3 százalékkal került feljebb, mivel a befektetők pozitívan fogadták, hogy a vállalatra mérsékelten hatnak csak az Apple adatvédelmi változtatásai.
Címlapkép: 2021 Matt Cardy, Getty Images