szerda, március 26, 2025
Home Apple hírek Szuper ajándékötletek és luxustermékek a Nyúl évére

Szuper ajándékötletek és luxustermékek a Nyúl évére

Szépség 2023. január 22. Turi Dániel Szépség 2023. január 22.

Január 22-én beköszönt a kínai holdújév – a világszerte népszerű ünnepnap pedig a legnagyobb márkákat is megihlette. Íme, a legjobb és legmeglepőbb termékek, amiket a Nyúl éve inspirált!

Az új esztendő érkezését világszerte mindenhol más és más hagyományokkal, szokásokkal ünneplik: ezek közül az egyik legnagyobb – és kétségtelenül leglátványosabb – a kínai holdújév, ami az idei évben január 22-re esik. A kínai újévet a Föld lakosságának nagyjából a negyede ünnepli, de a hatása mindenhol érezhető. A kínai horoszkóp szerint ezen a napon elbúcsúzunk a Tigris esztendejétől és átlépünk a Nyúl évébe. Az évszázados szokások szerint ilyenkor az ázsiai országokban óriási ünnepségekkel, táncokkal, tűzijátékkal búcsúztatják az előző évet – és természetesen elképesztő ajándékokkal várják az újat. Egy 2019-es felmérés szerint az egy héten át tartó ünnepségsorozat alatt

Kínában elképesztő, 150 milliárd dolláros, vagyis 55 ezer milliárd (!) forintos forgalmat bonyolítotanak le az üzletek. 

Óriás nyúllal feldíszített bevásárlóközpont KínábanFotó: Getty Images

A holdújév azonban ma már egyáltalán nem egy, csak az ázsiai kontinenshez kötődő esemény. Ahogy az elmúlt évtizedek során egyre inkább elmosódtak az országok, sőt, a kontinensek közti határok, úgy vált egyre népszerűvé a nyugati kultúrában is ez az esemény. Épp ezért nem is csoda, hogy a világszerte ismert nagy cégektől a kisebb vállalkozásokon keresztül mindenki a kínai újévet ünnepli – mi pedig most megmutatjuk, hogy milyen termékekkel készültek a Nyúl évére!

Nyulak a ruhákon, táskákon, cipőkön 

A nyulat, mint motívumot jelenleg az összes nagy, világszerte ismert luxusmárka a sajátjának érzi. Ebben természetesen semmi meglepő nincs, hiszen az ázsiai vásárlók jelentős részét teszik ki annak az egyébként viszonylag szűk rétegnek, akik megengedhetik maguknak ezeket a ruhadarabokat és kiegészítőket. A kínai holdújév épp ezért fontos a Diortól kezdve a Givenchy-n keresztül a Gucci-ig: egyrészt kifejezik vele a kulturális sokszínűséget és nyitottságot, másrészt pedig nagy bevételre is számítanak a termékek piacra dobásából. Az olasz Gucci például rögtön mindenkire gondolt, amikor megalkotta a kínai újévet ünneplő kapszula kollekcióját: női, férfi és gyerekruhák is kaphatók náluk, de még kiegészítőket, például párnákat is vásárolhatnak, azok, akiknek semmi sem drága– és természetesen a legtöbb darabon valamilyen módon szerepelnek a nyulak. Az árak persze elképesztőek:

a legolcsóbb darab egy pár zokni százezer forintért, a legdrágább pedig egy kalaptartó három és fél millió forintért.

A Gucci kínai újévet ünneplő kampánya, nyulakkal A Gucci kínai újévet ünneplő kampánya, nyulakkal

gucci-uj-ev

Fotó: gucci.com

Fotó megosztása:

A Marni kampányában a modellen egy nyulas, szivecskés felsővel

marni_nyul eve

Fotó: marni.com

Fotó megosztása:

Az Alexander McQueen piros kövekkel díszített sportcipői

mcqueen

Fotó: hypebae.com

Fotó megosztása:

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy

ha a Patkány évéről lenne szó, talán kevésbé lennének kelendőek ezek a termékek, de a kínai holdújév nem csupán a kedves nyuszi-minta miatt lehet népszerű a divatházak számára.

Többek közt azért is, mert az ünnep legjellemzőbb színe a piros, ezt használják ilyenkor Ázsiában is szinte mindenhol és az élénkpiros a divatházak darabjain is jól mutat. Például azon az Alexander McQueen sportcipőn, amit az ünnep miatt dobtak piacra és aminek a pontos árát egyelőre ugyan nem lehet tudni, de az információk szerint nagyjából félmillió körüli összeget kell majd kifizetni érte. 

A Nike kínai újévre alkotott aranyozott cipőjeFotó: nike.com

Szerencsére azonban nem csupán azok a ruházati márkák döntöttek úgy, hogy megünneplik a kínai újévet, akiknek az árfekvése a hétköznapi emberek számára elérhetetlen. A Nike is piacra dobott több különböző sportcipőt, amik egytől-egyig a különleges napot hivatottak ünnepelni. A cég többek között a klasszikus AirJordan cipőjét alkotta újra, arany színekben és természetesen nyulakkal, valamint más, ázsiai kultúrához köthető motívumokkal. A limitált kiadású darabok hamarosan a boltok polcaira kerülnek majd és 135 dollár körüli, vagyis megközelítőleg ötvenezer forintos áron lesznek kaphatók. Ez, figyelembe véve azt, hogy a Gucci zokni százezer forintba kerül, egész jó vételnek tűnik.

Játékok a szerencsés új esztendőért 

Kínában a hagyományos játékok piacát még mindig a Legouralja, így semmi meglepő nincs benne, hogy a cég két különböző, szerencsét is hozó összerakható termékkel ünnepli a Nyúl évének beköszöntét. A két, egyébként otthon is kiállítható darab

tele van tradicionális kínai motívumokkal, bazsarózsával, koi halakkal, aranyötvényekkel és piros borítékokkal, amik a jókívánságokat szimbolizálják.

Az egyik termék a cég leírása alapján szerencsét, míg a másik anyagi jólétet eredményez – ezen felül pedig nyilván több óra szórakozást azoknak, akik szeretnek legózni. Mindkét termékhez külön videós útmutató is tartozik, ráadásul az áruk sem lóg ki különösebben a Lego árfekvéséből: összesen harmincnégy ezer forintot kell fizetni értük.

A LEGO egyik, kínai újévre szánt darabja A LEGO egyik, kínai újévre szánt darabja

lego_kinai_ujev

Fotó: lego.com

Fotó megosztása:

Piros borítékok a LEGO újévi játékában

kinai_ujev_lego

Fotó: lego.com

Fotó megosztása:

Aranyötvények a LEGO újévi kollekciójában

lego_ujev

Fotó: lego.com

Fotó megosztása:

De nem a Lego az egyetlen játékokat gyártó cég, akik megünneplik a kínai holdújévet. A Barbie-babákat gyártó Mattel is tiszteleg az ázsiai hagyományok előtt, mégpedig egy olyan babával, aminek a ruháját az egyik legismertebb kínai tervező, Guo Pei álmodta meg. A cég egyébként tavaly is ugyanezen koncepció mentén készített el egy babát, ami rendkívül népszerű lett, így nem csoda, hogy idén a folytatást is a piacra dobják. A hírek szerint a baba nyolcvan dolláros, vagyis harmincezer forintos áron kerül majd a boltok polcaira.

 

A kínai újévre megálmodott Barbie-babaFotó: mattel.com

A Starbucks és az Apple is ünnepel

A Starbucks gyakorlatilag minden adandó alkalmat megragad, hogy új termékeket dobjon piacra: legyen szó halloweenról, karácsonyról, vagy épp most a kínai holdújévről, az óriáscég folyamatosan ontja magából az újabbnál-újabb eladható termékeit. A Nyúl évében a Starbucks azonban különböző országokban teljesen különböző kollekciókkal készült, legalábbis ami a színeket illeti. A termékek ugyanis gyakorlatilag ugyanazok:

különféle bögréket, termoszokat és termosztartókat találunk a kínálatban.

Amerikában főleg a rózsaszíné a főszerep, valamint a kedves kis nyuszi fejjel díszített kiegészítőké, amiknek az ára meglehetősen magas: egy egyszerű bögre például hétezer forintnak megfelelő dollárért kerül majd a boltok polcaira.

A Dél-Koreában kapható Starbucks termékek A Dél-Koreában kapható Starbucks termékek

starbuck_korea

Fotó: starbucks.com

Fotó megosztása:

A rózsaszín, amerikai verziója a Starbucks termékeknek

starbucks_kinai_ujev

Fotó: starbucks.com

Fotó megosztása:

A hagyományos technikával készült, Kínában kapható bögrék

kínai ujev starbucks

Fotó: starbucks.com

Fotó megosztása:

Az igazán érdekes azonban az, hogy a legnagyobb ázsiai országokban egytől-egyig teljesen különböző termékeket találnak majd a vásárlók: Kínában hagyományos technikával, limitált számban készült, visszafogott darabokat találunk, ahogy Dél-Koreában is, ahol ráadásul szettekben árulják majd őket. Japánban ezzel ellentétben a fiatalos, játékos megoldások, a nyusziformájú bögréket árusítják majd, csakúgy, mint Vietnámban. 

A felsorolásból természetesen az Apple sem maradhat ki, annak ellenére sem, hogy az ázsiai országokban az almás cég termékei alulmaradnak a legnépszerűbb márkák versenyében. Az Apple már tavaly decemberben – az európai naptár szerint – elkezdte árusítani a kínai holdújévet ünneplő AirPods-okat, amik első látásra teljesen ugyanolyanok, mint a hagyományos társaik – azt leszámítva, hogy egy-egy nyúl van belegravírozva a két fülhallgatóba, valamint a tartóba. Ami valóban jelentős ünnepi húzás az Appletől az inkább az akciókat érinti: egyes iPhone13-as termékek ugyanis akár százezer forintos kedvezménnyel is megvásárolhatók jelenleg Ázsiában.

Source

Most Popular

Error Code: 502

Error Code: 502ContentError Code: 502 Error Code: 502 Error Code: 502Error Code: 502 Error Code: 502 Error Code: 502Error Code: 502 Error Code: 502...

Resmi Web-site Para Için Oyna Çok Oyunculu X5000

Sugar Rush: Sezon A Single"ContentOyunun VideosuAndroidSugar Rush Oyun Kuralları Sugar Hurry – Bonus Oyunu Sugar Dash – Ne Tür Bir Oyun Bu? Sugar Rush...

Bankobet Güncel Adres Bilgisi

Bankobet Güncel Giriş Adresi"ContentBankobet Şikayet Ve Sorunlara Hızlı Çözüm! Bankobet Yatırım Bonusları Ne Kadar? Banko Bedava Bahis Kazancı Nasıl Çekilir? Bankobet Canlı BahislerBankobet Canlı...

„jouez À Plinko Serve De L’argent 2023

Plinko: Descubre El Juego Online Con Gana Dinero Actual FácilContentApplication Mobile PlinkoCaracterísticas Del Plinko OnlineCasino En Hachure PlinkoFaq Sur Le Jeu PlinkoPlinko Gambling: Estrategia,...

Recent Comments