Kilőtt Androidon a célzott reklámok ára, kutyaszorítóban van a Facebook.
Az iOS 14.5 részeként idén áprilisban elérhetővé vált App Tracking Transparency funkcióval súlyosnak tűnő csapást mért az online hirdetőiparra az Apple, a lehetőséggel élő mobilozók le tudják tiltani az appok és webhelyek közti követésüket. Ez eddig lehetővé tette a hirdetéskiszolgáló cégeknek a kifinomult profilozásukat, így relevánsabb hirdetéseket tudtak megjeleníteni számukra.
A követés letiltásával tömegével élnek az iPhone-t és iPadet használók: az Egyesült Államokban 91% utasítja el az appok követési kérelmeit, míg globálisan 67% körüli a ráta. A The Wall Street Journal szerint ennek megfelelően drámaian visszaesett az Apple eszközein a reklámok célozhatósága, a tavalyi azonos időszakhoz képest idén júniusban harmadával csökkent iOS-en a hirdetők pénzköltése.
Viszont ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy összességében kevesebbet költöttek volna: jelentősen fokozták az Androidon megjelenített célzott hirdetéseik mennyiségét. A reklámhelyek iránti kereslet óriási meglódulása miatt 30%-kal drágábbá vált ugyanazon hirdetések Androidon való megjelenítése, mint iOS-en.
Ez példa nélküli, iOS-en mindig drágább volt a reklámozás, ám a célozhatóság miatt megváltozott a platformok fontossága.
A Facebook hirdetési rendszerében idén május-június között 18 százalékkal nőtt az androidosokat célzó hirdetések mennyisége, míg az Apple eszközeit használóké 17 százalékkal esett. A követés visszautasítása a Facebook számára is óriási gondot jelent, ennek érzékelése esetén jobb híján már olyan jeleket is hajlandó beépíteni a hirdetéskiszolgáló algoritmusába, amelyeket eddig a kisebb relevanciájuk miatt nem használt, például a napszakot.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!