hétfő, január 17, 2022
Home Apple hírek Tényleg véd a profilozó hirdetőktől az Apple

Tényleg véd a profilozó hirdetőktől az Apple

Kilőtt Androidon a célzott reklámok ára, kutyaszorítóban van a Facebook.

Az iOS 14.5 részeként idén áprilisban elérhetővé vált App Tracking Transparency funkcióval súlyosnak tűnő csapást mért az online hirdetőiparra az Apple, a lehetőséggel élő mobilozók le tudják tiltani az appok és webhelyek közti követésüket. Ez eddig lehetővé tette a hirdetéskiszolgáló cégeknek a kifinomult profilozásukat, így relevánsabb hirdetéseket tudtak megjeleníteni számukra.

A kép csak illusztrációForrás: Pexels / Pixabay

A követés letiltásával tömegével élnek az iPhone-t és iPadet használók: az Egyesült Államokban 91% utasítja el az appok követési kérelmeit, míg globálisan 67% körüli a ráta. A The Wall Street Journal szerint ennek megfelelően drámaian visszaesett az Apple eszközein a reklámok célozhatósága, a tavalyi azonos időszakhoz képest idén júniusban harmadával csökkent iOS-en a hirdetők pénzköltése.

Viszont ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy összességében kevesebbet költöttek volna: jelentősen fokozták az Androidon megjelenített célzott hirdetéseik mennyiségét. A reklámhelyek iránti kereslet óriási meglódulása miatt 30%-kal drágábbá vált ugyanazon hirdetések Androidon való megjelenítése, mint iOS-en.

Ez példa nélküli, iOS-en mindig drágább volt a reklámozás, ám a célozhatóság miatt megváltozott a platformok fontossága.

A Facebook hirdetési rendszerében idén május-június között 18 százalékkal nőtt az androidosokat célzó hirdetések mennyisége, míg az Apple eszközeit használóké 17 százalékkal esett. A követés visszautasítása a Facebook számára is óriási gondot jelent, ennek érzékelése esetén jobb híján már olyan jeleket is hajlandó beépíteni a hirdetéskiszolgáló algoritmusába, amelyeket eddig a kisebb relevanciájuk miatt nem használt, például a napszakot.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Most Popular

Ismét perlik az Apple-t, ezúttal egy töltési probléma miatt

Talán nem túlzunk azzal a kijelentéssel, hogy a tech iparból a legtöbbször az Apple-lel kapcsolatban kapja fel a sajtó, ha közük van valamilyen bírósági...

Az iPad Air is frissül az új iPhone SE mellett

Mindenki úgy kalkulál, hogy az Apple a tavasszal esedékes bemutatóján a friss iPhone SE-t fogja fókuszba helyezni. Ezzel kapcsolatban azt várja a szakma, hogy...

Átalakul a céges laptopok piaca: egyre több a MacBook az irodákban

A cikk megjelenését az iSTYLE támogatta. Amikor egy vállalat informatikai beruházást hajt végre, több szempontot is mérlegelnie kell, például az alkalmazottak és a...

Borsos áron jöhet az Apple kevert valóságos kütyüje | 24.hu

Egy ideje már lehet róla hallani, hogy az Apple headsetet fejleszt, ami a cég első kevertvalóság-eszköze lesz. A belsős forrásokkal ellátott Mark Gurman, a...

Recent Comments