Home Apple hírek Tényleg véd a profilozó hirdetőktől az Apple

Tényleg véd a profilozó hirdetőktől az Apple

Kilőtt Androidon a célzott reklámok ára, kutyaszorítóban van a Facebook.

Az iOS 14.5 részeként idén áprilisban elérhetővé vált App Tracking Transparency funkcióval súlyosnak tűnő csapást mért az online hirdetőiparra az Apple, a lehetőséggel élő mobilozók le tudják tiltani az appok és webhelyek közti követésüket. Ez eddig lehetővé tette a hirdetéskiszolgáló cégeknek a kifinomult profilozásukat, így relevánsabb hirdetéseket tudtak megjeleníteni számukra.

A kép csak illusztrációForrás: Pexels / Pixabay

A követés letiltásával tömegével élnek az iPhone-t és iPadet használók: az Egyesült Államokban 91% utasítja el az appok követési kérelmeit, míg globálisan 67% körüli a ráta. A The Wall Street Journal szerint ennek megfelelően drámaian visszaesett az Apple eszközein a reklámok célozhatósága, a tavalyi azonos időszakhoz képest idén júniusban harmadával csökkent iOS-en a hirdetők pénzköltése.

Viszont ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy összességében kevesebbet költöttek volna: jelentősen fokozták az Androidon megjelenített célzott hirdetéseik mennyiségét. A reklámhelyek iránti kereslet óriási meglódulása miatt 30%-kal drágábbá vált ugyanazon hirdetések Androidon való megjelenítése, mint iOS-en.

Ez példa nélküli, iOS-en mindig drágább volt a reklámozás, ám a célozhatóság miatt megváltozott a platformok fontossága.

A Facebook hirdetési rendszerében idén május-június között 18 százalékkal nőtt az androidosokat célzó hirdetések mennyisége, míg az Apple eszközeit használóké 17 százalékkal esett. A követés visszautasítása a Facebook számára is óriási gondot jelent, ennek érzékelése esetén jobb híján már olyan jeleket is hajlandó beépíteni a hirdetéskiszolgáló algoritmusába, amelyeket eddig a kisebb relevanciájuk miatt nem használt, például a napszakot.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Most Popular

Nagyot erősödött az iPhone az USA-ban

Hirdetés A CIRP (Consumer Intelligence Research Partners) elemzőcég jelentéséből derül ki, hogy az iOS és az Android gyakorlatilag 50-50%-ban osztozott...

Praktikus töltő érkezett az Apple eszközökhöz

Három az egyben, MagSafe technológiás vezeték nélküli töltőt hozott a Mophie az Apple eszközeihez. A Mophie legújabb vezeték nélküli töltője egyszerre három Apple eszköz töltésére...

Olcsó iPhone-nal készülhet az Apple 2022-re

A legfrissebb értesülések szerint már 2022 első félévében bemutathatja az Apple az iPhone SE harmadik generációs változatát, ami 5G-képes készülék lesz. Amikor az...

Mától iPhone-ra is letölthető az uniós védettségi igazolvány applikációja

Magyarország július elsejével bevezette az uniós védettségi igazolást, ami kétnyelvű (magyar és angol) és applikációként, illetve nyomtatható formában is elérhető. Amikor az erről szóló...

Recent Comments