hétfő, december 5, 2022
Home Apple hírek Visszaelőzött az Apple

Visszaelőzött az Apple

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 263,4 milliárd dollár, 87 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég tavaly a harmadik, egy évvel korábban és az azt megelőző évben egyaránt a második volt a listán.

A második helyre szorult vissza az előző három év listavezetője, az Amazon.com, amelynek a márkaértéke 15 százalékkal, 254,2 milliárd dollárra emelkedett.

A Google a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 1 százalékkal, 191,2 milliárd dollárra nőtt.

Megőrizte negyedik helyét a Microsoft, márkaértéke 117,1 milliárd dollárról 140,4 milliárd dollárra nőtt.

  • Nincs változás az ötödik helyen sem, a Samsung márkaértéke 94,5 milliárd dollárról 102,6 milliárd dollárra emelkedett.
  • A tavalyi nyolcadik helyről a hatodik helyre jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci márkaértéke 77,5 milliárd dollárról 93,19 milliárd dollárra nőtt.
  • A hetedik helyen maradt a Facebook, amelynek a piaci márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 81,48 milliárd dollárra emelkedett.
  • A tavalyi hatodik helyről a nyolcadikra csúszott vissza a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 80,1 milliárd dollárról 72,8 milliárd dollárra csökkent.
  • A listán a kilencedik a Verizon (68,9 milliárd dollár),
  • a tizedik pedig a WeChat (67,9 milliárd dollár).

Azt, hogy mekkora befolyása van a technológiai innovációnak a brandérték alakítására, a legjobban a Tesla esete bizonyítja. Az elektromos autógyártó márkaértéke egy év alatt 158 százalékkal, 32 milliárd dollárra emelkedett, ilyen jelentős drágulást a listán szereplő egyetlen cég sem ért el.

Az értéknövekedés tekintetében a második az Alibaba.com, amelynek márkaértéke 108 százalékkal, 39,2 milliárd dollárra emelkedett.

A pandémia különösen sújtotta a légi közlekedésben érintett cégeket, a repülőgépgyártó Boeing márkaértéke 40 százalékkal, 13,6 milliárd dollárra csökkent, az Airbus-é pedig 36 százalékkal, 9,1 milliárd dollárra esett, míg az American Airlines légitársaság márkaértéke 40 százalékkal, 5,3 milliárd dollárra süllyedt.

Nyitókép: Tony Avelar

Most Popular

A Google szerint az 1990-es években ragadt az Apple üzenetküldője

Nem ez az első alkalom, hogy a Google felszólalt az Android felhasználókat kirekesztő iMessage ellen, és most egy újabb alkalmat találtak erre, mégpedig az...

Mégsem realityOS lesz az Apple kiterjesztett valóság rendszerének neve

Az Apple kiterjesztett valóság rendszerének mégsem realityOS lesz a neve, a pletykák szerint xrOS lehet az új rendszer elnevezése.A Bloomberg szerint az Apple kiterjesztett...

Az iOS 16.2-nek ki kell javítania az iPhone 14 Pro mindig bekapcsolt kijelzőjének hibáját

Az iPhone 14 Pro és 14 Pro Max Van néhány feltűnő szoftvermódosítás, pl Dinamikus sziget Rendszerriasztások és nagyon várt figyelmeztetések megjelenítése állandó kijelző....

Így mentett életet az iPhone 14: megfagyhatott volna az alaszkai autós

Nagyon durva az Apple új fejlesztése, amivel onnan is lehet segítséget hívni, ahol se térerő, se WiFi, se mobilnet. De vajon hogy csinálták?...

Recent Comments