Home Apple hírek Visszaelőzött az Apple

Visszaelőzött az Apple

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 263,4 milliárd dollár, 87 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég tavaly a harmadik, egy évvel korábban és az azt megelőző évben egyaránt a második volt a listán.

A második helyre szorult vissza az előző három év listavezetője, az Amazon.com, amelynek a márkaértéke 15 százalékkal, 254,2 milliárd dollárra emelkedett.

A Google a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 1 százalékkal, 191,2 milliárd dollárra nőtt.

Megőrizte negyedik helyét a Microsoft, márkaértéke 117,1 milliárd dollárról 140,4 milliárd dollárra nőtt.

  • Nincs változás az ötödik helyen sem, a Samsung márkaértéke 94,5 milliárd dollárról 102,6 milliárd dollárra emelkedett.
  • A tavalyi nyolcadik helyről a hatodik helyre jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci márkaértéke 77,5 milliárd dollárról 93,19 milliárd dollárra nőtt.
  • A hetedik helyen maradt a Facebook, amelynek a piaci márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 81,48 milliárd dollárra emelkedett.
  • A tavalyi hatodik helyről a nyolcadikra csúszott vissza a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 80,1 milliárd dollárról 72,8 milliárd dollárra csökkent.
  • A listán a kilencedik a Verizon (68,9 milliárd dollár),
  • a tizedik pedig a WeChat (67,9 milliárd dollár).

Azt, hogy mekkora befolyása van a technológiai innovációnak a brandérték alakítására, a legjobban a Tesla esete bizonyítja. Az elektromos autógyártó márkaértéke egy év alatt 158 százalékkal, 32 milliárd dollárra emelkedett, ilyen jelentős drágulást a listán szereplő egyetlen cég sem ért el.

Az értéknövekedés tekintetében a második az Alibaba.com, amelynek márkaértéke 108 százalékkal, 39,2 milliárd dollárra emelkedett.

A pandémia különösen sújtotta a légi közlekedésben érintett cégeket, a repülőgépgyártó Boeing márkaértéke 40 százalékkal, 13,6 milliárd dollárra csökkent, az Airbus-é pedig 36 százalékkal, 9,1 milliárd dollárra esett, míg az American Airlines légitársaság márkaértéke 40 százalékkal, 5,3 milliárd dollárra süllyedt.

Nyitókép: Tony Avelar

Most Popular

Nem jó az Apple AirTagbe a rosszízű gombelem

Vagy legalábbis a gyártó nem vállal garanciát a megfelelő működésére. Elemeket nyelni potenciálisan életveszélyes móka, a probléma megtörténte esetén a szerencsétlenül jártakat haladéktalanul a sürgősségi...

Besúgásra próbálja rávenni az Apple az egyik szivárogtatót

Minden évben menetrendszerú, hogy különböző szivárogtatóktól kikerülnek az új iPhone-ok prototípusai, így sokszor már hónapokkal a megjelenés előtt tudjuk, hogy mire is lehet számítani....

Többek közt iPhone forgalmazásába kezd az LG

Hivatalos a partnerség, jönnek az Apple termékei a dél-koreai boltjaiba. Az elmúlt hetekben szórakoztató pletykák érkeztek az LG háza tájáról, az okostelefonos piacról való kilépéssel...

Új alkalmazást fejleszt a Google, könnyebb lesz iPhone-ról Androidra váltani

A Google már javában dolgozik a Switch to Android nevű alkalmazáson, hogy segítsen azoknak, akik iOS-ről Androidra váltanának. Úgy tűnik, a Google nagyon...

Recent Comments