Home Apple hírek Visszaelőzött az Apple

Visszaelőzött az Apple

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 263,4 milliárd dollár, 87 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég tavaly a harmadik, egy évvel korábban és az azt megelőző évben egyaránt a második volt a listán.

A második helyre szorult vissza az előző három év listavezetője, az Amazon.com, amelynek a márkaértéke 15 százalékkal, 254,2 milliárd dollárra emelkedett.

A Google a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 1 százalékkal, 191,2 milliárd dollárra nőtt.

Megőrizte negyedik helyét a Microsoft, márkaértéke 117,1 milliárd dollárról 140,4 milliárd dollárra nőtt.

  • Nincs változás az ötödik helyen sem, a Samsung márkaértéke 94,5 milliárd dollárról 102,6 milliárd dollárra emelkedett.
  • A tavalyi nyolcadik helyről a hatodik helyre jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci márkaértéke 77,5 milliárd dollárról 93,19 milliárd dollárra nőtt.
  • A hetedik helyen maradt a Facebook, amelynek a piaci márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 81,48 milliárd dollárra emelkedett.
  • A tavalyi hatodik helyről a nyolcadikra csúszott vissza a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 80,1 milliárd dollárról 72,8 milliárd dollárra csökkent.
  • A listán a kilencedik a Verizon (68,9 milliárd dollár),
  • a tizedik pedig a WeChat (67,9 milliárd dollár).

Azt, hogy mekkora befolyása van a technológiai innovációnak a brandérték alakítására, a legjobban a Tesla esete bizonyítja. Az elektromos autógyártó márkaértéke egy év alatt 158 százalékkal, 32 milliárd dollárra emelkedett, ilyen jelentős drágulást a listán szereplő egyetlen cég sem ért el.

Az értéknövekedés tekintetében a második az Alibaba.com, amelynek márkaértéke 108 százalékkal, 39,2 milliárd dollárra emelkedett.

A pandémia különösen sújtotta a légi közlekedésben érintett cégeket, a repülőgépgyártó Boeing márkaértéke 40 százalékkal, 13,6 milliárd dollárra csökkent, az Airbus-é pedig 36 százalékkal, 9,1 milliárd dollárra esett, míg az American Airlines légitársaság márkaértéke 40 százalékkal, 5,3 milliárd dollárra süllyedt.

Nyitókép: Tony Avelar

Most Popular

Keresztbe tehet az Apple a Facebooknak – Mi lesz így a világ legnagyobb közösségi oldalával?

Közösséget építünk! Signature-előfizetőink számára egyedi online klubeseményt szervezünk, ahol profi befektetők mondják el, mi várható 2021-ben. További részletek ide kattintva. A Facebook...

Milliárdokra perelik Olaszországban az Apple-t a régi iPhone-ok miatt

Lassan már nehéz eldönteni, hogy termékeiről vagy az ellene indított perekről írnak-e többet az Apple esetében. Legutóbb egy olasz fogyasztóvédelmi ügynökség gondolta úgy,...

Elviszi a gyártás egy részét Kínából az Apple, Vietnámban és Indiában lesz az új gyártósor

Felpörgeti a gyártás átszervezését az Apple – állítják a cég ügyeit ismerő névtelen források. A cupertinói vállalat az iPhone-ok, az iPadek és a...

Állítólag elhagyja a Touch Bart az Apple az új MacBook Prónál, visszatér a MagSafe is

Az Apple egy jelentős MacBook Pro átalakítást tervez 2021 harmadik negyedévére, legalábbis a TF International Securities elemzője, Ming-chi Kuo írt kutatási...

Recent Comments