A Twitter és a Tesla milliárdos vezérigazgatója azt is mondta, hogy az Apple nyomást gyakorol a Twitterre a tartalommoderációs követelmények miatt.
Az Apple által meg nem erősített akció nem lenne szokatlan, mivel a vállalat rendszeresen érvényesítette szabályait, amelyek olyan alkalmazások eltávolításához vezettek, mint a Gab és az amerikai konzervatívok körében népszerű Parler. A Parlert 2021-ben állította vissza az Apple, miután az alkalmazás frissítette tartalmi és moderálási gyakorlatát – közölték akkor a vállalatok.
Az Apple többnyire leállította a hirdetéseket a Twitteren. Gyűlölik a szólásszabadságot Amerikában?
– írta Musk, aki a múlt hónapban 44 milliárd dollárért megvette a Twittert.
Később egy másik tweetben megjelölte az Apple vezérigazgatójának, Tim Cooknak a Twitter-fiókját, és azt kérdezte, hogy „mi folyik itt?”.
Musk egy felhasználói kérdésre is „igen”-nel válaszolt, miszerint az Apple fenyegeti-e a Twitter jelenlétét az App Store-ban, vagy moderációs követeléseket támaszt-e.
A világ legértékesebb cége november 10. és november 16. között becslések szerint 131 600 dollárt költött Twitter-hirdetésekre, szemben az október 16. és október 22. közötti 220 800 dollárral, vagyis a Musk által a Twitter-ügylet megkötése előtti héten – derült ki a Pathmatics reklámmérési cég adatai szerint.
A General Mills-től az Audi of America luxusautó-gyártóig egyre több cég szüntette be vagy függesztette fel a hirdetéseket a Twitteren a felvásárlás óta. Az önmagát a szólásszabadság abszolutistájának valló Musk a hónap elején azt mondta, hogy a Twitter „masszív” bevételcsökkenést tapasztalt, és aktivista csoportokat okolt a hirdetők nyomás alá helyezéséért. A Twitter bevételének mintegy 90 százalékát a reklámeladások teszik ki.
A platform az elmúlt napokban visszaállította Donald Trump volt amerikai elnök, valamint Kathy Griffin komikus és Marjorie Taylor Greene amerikai képviselő fiókját. A Trump-fiók visszaállítása arra késztette a polgárjogi aktivisták koalícióját, hogy a múlt héten közölje: arra ösztönzik a Twitter hirdetőit, hogy adjanak ki nyilatkozatokat a hirdetéseiknek a platformról való visszavonásáról.
Egy májusi, hirdetők számára tartott prezentáción egyes reklámügynökségek és márkák már szkeptikusak voltak azon aggodalmak miatt, hogy Musk csökkentené a tartalom moderálását és a biztonsági védelmet a platformon.
Címlapkép: Getty Images