vasárnap, február 5, 2023
Home Apple hírek Elon Musk szerint az Apple letilthatja a Twittert az App Store-ból

Elon Musk szerint az Apple letilthatja a Twittert az App Store-ból

A Twitter és a Tesla milliárdos vezérigazgatója azt is mondta, hogy az Apple nyomást gyakorol a Twitterre a tartalommoderációs követelmények miatt.

Az Apple által meg nem erősített akció nem lenne szokatlan, mivel a vállalat rendszeresen érvényesítette szabályait, amelyek olyan alkalmazások eltávolításához vezettek, mint a Gab és az amerikai konzervatívok körében népszerű Parler. A Parlert 2021-ben állította vissza az Apple, miután az alkalmazás frissítette tartalmi és moderálási gyakorlatát – közölték akkor a vállalatok.

Az Apple többnyire leállította a hirdetéseket a Twitteren. Gyűlölik a szólásszabadságot Amerikában?

– írta Musk, aki a múlt hónapban 44 milliárd dollárért megvette a Twittert.

Később egy másik tweetben megjelölte az Apple vezérigazgatójának, Tim Cooknak a Twitter-fiókját, és azt kérdezte, hogy “mi folyik itt?”.

Musk egy felhasználói kérdésre is “igen”-nel válaszolt, miszerint az Apple fenyegeti-e a Twitter jelenlétét az App Store-ban, vagy moderációs követeléseket támaszt-e.

A világ legértékesebb cége november 10. és november 16. között becslések szerint 131 600 dollárt költött Twitter-hirdetésekre, szemben az október 16. és október 22. közötti 220 800 dollárral, vagyis a Musk által a Twitter-ügylet megkötése előtti héten – derült ki a Pathmatics reklámmérési cég adatai szerint.

A General Mills-től az Audi of America luxusautó-gyártóig egyre több cég szüntette be vagy függesztette fel a hirdetéseket a Twitteren a felvásárlás óta. Az önmagát a szólásszabadság abszolutistájának valló Musk a hónap elején azt mondta, hogy a Twitter “masszív” bevételcsökkenést tapasztalt, és aktivista csoportokat okolt a hirdetők nyomás alá helyezéséért. A Twitter bevételének mintegy 90 százalékát a reklámeladások teszik ki.

A platform az elmúlt napokban visszaállította Donald Trump volt amerikai elnök, valamint Kathy Griffin komikus és Marjorie Taylor Greene amerikai képviselő fiókját. A Trump-fiók visszaállítása arra késztette a polgárjogi aktivisták koalícióját, hogy a múlt héten közölje: arra ösztönzik a Twitter hirdetőit, hogy adjanak ki nyilatkozatokat a hirdetéseiknek a platformról való visszavonásáról.

Egy májusi, hirdetők számára tartott prezentáción egyes reklámügynökségek és márkák már szkeptikusak voltak azon aggodalmak miatt, hogy Musk csökkentené a tartalom moderálását és a biztonsági védelmet a platformon.

Címlapkép: Getty Images

Most Popular

Éhezik a HOLD!

Nem nagyon, de valamelyest. Óriási akciónk van ugyanis: ha most nyit nálunk Online Vagyonkezelés számlát, akkor az ön megtakarításának gyarapításán alig keresünk pénzt. A...

Még a zsebünkben is elfér?

Nem akar lemaradni az óriáscég. Az elmúlt évek során egyre több telefongyártó jelentkezett különleges kialakítású telefonokkal, tabletekkel. A Samsung a Galaxy Z Fold és...

Bivalyerős kamerával érkezik az új Samsung Galaxy S-sorozat

A Galaxy S23 Ultrában egy 200 megapixeles kamera van, ami akár 100x-os zoommal is értékelhető képeket készít, Európából nézve a legfontosabb változás mégsem ez:...

Mire jó egy okosotthon és hogyan alakítsuk ki a rendszert a lakásunkban?

Az okosotthon már közel sem az a futurisztikus koncepció, ami pár évtizede még csak a távoli jövő különlegességének ígérkezett, hanem bárki által elérhető, hétköznapi...

Recent Comments